Reklamy

Polska marka poświęciła swoją najnowsza kolekcję konceptowi post-boredom (post-nudy) – odbudowywania naszego społeczeństwa na nowo.

Dreamland Syndicate powraca z kolekcją wiosenno-letnią 2020 pod hasłem Post-boredom (pol. post-nuda). Polska marka odwołuje się w ten sposób do konceptu planowania naszej wspólnej przyszłości – jak mamy się zorganizować na nowo skoro rzeczywistość dobitnie pokazała nam, że modele, w których funkcjonujemy są kruche i pełne wad.

Zdjęcia najnowszej kolekcji zrobiło aż trzech fotografów: Paweł Eibel, Grzegorz Czaplicki i Arkadiusz Czarny – każdy we współpracy z różnymi modelkami i modelami. Dreamland Syndicate nawiązuje mocno do swoich poprzednich projektów – przede wszystkim za sprawą minimalistycznych t-shirtów i nakryć głowy. Post-boredom to jednak także nowoczesne kroje i niekonwencjonalne patterny. Marka inspirowała się m.in. stylem beatników – awangardowego ruchu promujące anarchistyczny indywidualizm, a jeden z jego najwybitniejszych przedstawicieli, William Borroughs, stał się bohaterem tradycyjnego hero t-shirt marki.

Linia będzie dostępna w sprzedaży w sklepach na całym świecie od 23 maja. Lookbook zobaczycie poniżej. Zamieszczamy także manifest Dreamland Syndicate objaśniający koncepty stojące za kolekcją:

 

Miasta wykończyły nas tak bardzo, że zaczęliśmy czuć się wynudzeni i niespokojni. Wyobrażaliśmy sobie inny bieg wydarzeń, bardziej w duchu Haight-Ashbury lat 60., życia w punkowych komunach, na wzór zhippisiałych beatników.

My wykończyliśmy nasze miasta tak bardzo, że teraz musimy szukać swej autonomii wewnątrz cyfrowego syndykatu. Wraz z końcem nudy odbywa się zmiana w doświadczaniu czasu oraz odkrywanie nowych codziennych rytuałów.

Post-boredom (post-nuda) nie ma polegać na rekonstrukcji tego co było, lecz na zupełnie nowej rekonfiguracji, która by zapewniła lepszą przyszłość. Po raz kolejny życie okazuje się kolażem (ang. cut-up).

Kto w takim razie jest mistrzem metody cut-up? Wielki pisarz, poeta i artysta William S. Burroughs, którego działania m.in. w sferze snów zawsze były dla nas ważną inspiracją. Burroughs nauczył nas wszystkiego, od eksperymentów z metodą cięcia i łączenia w pisaniu, muzyce aż po sztuki wizualne. I dlatego też jemu poświęcamy tegoroczny hero T-shirt.

Większość naszych kolekcji powstaje na warszawskiej Pradze – dzielnicy, która dzielnie opiera się gentryfikacji, dając schronienie rzemieślnikom i artystom.

SNAFU. Situation Normal All Fucked Up.

WIĘCEJ